KU bakalauro studijų programos |
STUDIJUOK KLAIPĖDOS UNIVERSITETE. ČIA BŪSI MATOMAS! Trumpai apie KU bakalauro studijų programas Plačiau
- Skirta: 9—12 klasėms
- Trukmė: 20—90 min
- Grupės dydis: neribojamas
- Paslaugą teikia: KU specialistai ir studentai
Ką sužinos?- Susipažins su visomis Klaipėdos universitete siūlomomis bakalauro studijų kryptimis ir jų išskirtinumu.
- Sužinos, kaip Klaipėdos universitetas kuria aplinką, kurioje studijos tampa patirtimi, o patirtis – pagrindu sėkmingai karjerai.
- Išgirs apie modernius praktinio mokymo metodus, motyvacinę sistemą, tarptautines galimybes bei gyvenimo universiteto mieste privalumus.
Ką veiks?- Dalyvaus susitikime su KU dėstytojais ir/ar studentais, kurie dalinsis įžvalgomis apie studijų patirtį ir praktinius pavyzdžius iš savo srities.
- Analizuos studijų programų galimybes, karjeros kryptis, įsitrauks į aktyvias veiklas, refleksijas ar interaktyvius pristatymus.
- Galės užduoti klausimus apie studijų finansavimą, stojimo tvarką, mainų programas, gyvenimą bendrabučiuose ar užklasinę veiklą.
Ką supras apie profesiją?- Supras, kaip pasirinktos studijos KU gali tapti tramplinu į norimą profesinį kelią.
- Išgirs, kaip universitetinė patirtis formuoja ne tik akademinius įgūdžius, bet ir asmenines savybes – lyderystę, atsakomybę, kūrybiškumą, gebėjimą bendradarbiauti.
- Suvoks, kad KU siekia ugdyti matomus ir reikšmingus specialistus, pasiruošusius sėkmingai veikti tiek Lietuvoje, tiek tarptautinėje erdvėje.
Paslauga teikiama Klaipėdos universitete ir mokyklose.
|
Fiziniai mokslai |
OKEANOGRAFŲ IŠŠŪKIS: PAPLŪDIMIO DETEKTYVAI SU GOOGLE EARTH. Gamtinė geografija ir okeonografija Plačiau
- Skirta: 9—12 klasėms
- Trukmė: 45 min
- Grupės dydis: Iki 30 asm.
- Paslaugą teikia: Jūros tyrimų institutas / dr. Greta Srėbalienė
Ką sužinos?- Sužinos, kas yra kranto erozija, kokios jos priežastys (bangavimas, audros, žmogaus veikla, klimato kaita).
- Supras, kaip naudojant Google Earth galima stebėti pakrantės pokyčius laike.
- Įvertins, kodėl kranto erozija yra aktuali pajūrio miestams, ypač Klaipėdos I-ajai Melnragei.
- Sužinos, kaip geografai ir aplinkosaugos specialistai naudoja nuotolinius tyrimo metodus.
Ką veiks?- Dirbs su Google Earth Pro (arba internetine versija), analizuos istorines palydovines nuotraukas (nuo 2000 m. iki dabar) I-osios Melnragės ruože.
- Žymės kranto linijos pokyčius per skirtingus metus, fiksuos akivaizdžius pakitimų taškus (pvz., išnykę paplūdimio ruožai, priartėjusi jūra).
- Kurs paprastą erozijos laiko juostą arba schemą: kas kito ir kokiu laikotarpiu.
- Diskutuos apie galimas priežastis (pvz., mažėjantis smėlio papildymas, audrų suintensyvėjimas, žmogaus veikla) ir pateiks siūlymus, kaip būtų galima mažinti erozijos poveikį (pvz., tvirtinimo darbai, kranto atkūrimo projektai).
Ką supras apie profesiją?- Supras, kad geografai ir okeanografai dirba ne tik su žemėlapiais, bet ir su šiuolaikinėmis GIS sistemomis.
- Supras, jog duomenų analizė ir palydoviniai vaizdai leidžia stebėti ilgalaikius gamtos pokyčius net neišvykus į tyrimų vietą.
- Įvertins, kaip aplinkosaugos specialistai sprendžia kranto erozijos problemas realiuose miestuose, ir kokią įtaką tai turi žmonių gyvenamajai aplinkai.
- Supras, kad ši profesija reikalauja analitinio mąstymo, kruopštumo ir gebėjimo spręsti realias aplinkosaugos problemas.
Paslauga teikiama tik Klaipėdos universitete.
|
Humanitariniai mokslai |
KALBŲ NUOTYKIAI: IŠŠIFRUOK PASAULĮ ANGLŲ KALBA. Anglų filologija Plačiau
- Skirta: 9—12 klasėms
- Trukmė: 45 min
- Grupės dydis: Iki 30 asm.
- Paslaugą teikia: Filologijos katedra / Anglų filologijos II k. studentai, lekt. Aistė Šiaulytė, dr. Vaida Žegunienė. lekt. Margarita Čiročkina
Ką sužinos?- Plės anglų kalbos žodyną, gilinsis į vertimo subtilybes, versdami tekstą mokysis rasti prasminius, o ne pažodinius atitikmenis, supras, kad frazė ne visada tapati ją sudarančių žodžių reikšmei.
- Palygins skirtingas kultūrines išraiškas kalboje: stebės, kaip panašios idėjos ar situacijos skirtingose kultūrose įgauna kitokią kalbinę išraišką;
- Gilinsis į tautinės kultūros ir kalbos bei mąstymo ypatumus: pamatys, kokias metaforas, gyvūnus ar reiškinius skirtingos tautos įtraukia į idiomų sandarą;
- Analizuos anglų stiliaus ir kalbos variantų ypatumus: aptars humoro, literatūros, kino, šnekamosios kalbos niuansus;
- Ugdys kritinį ir kūrybinį mąstymą, atmintį, kalbinį jautrumą.
Ką veiks?- Analizuos idiomas, pateiktas lietuvių kalba, ir ras joms anglišką atitikmenį. Analizuodami idiomų atitikmenis, mokiniai ne tik pagilins kalbos žinias, bet ir suvoks kalbinio ir kultūrinio pasaulėvaizdžio skirtumus bei panašumus. Taip pat bus ugdomas kritinis mąstymas, mokomasi matyti kalbą kaip gyvą reiškinį.
- Nustatys kūrinio autorių pagal pateiktus autoriaus stiliaus ypatumus. Perskaitę ir įsigilinę į pateiktas anglų rašytojų kūrinių ištraukas, mokiniai mėgins nustatyti ištraukų autorystę. Tokiu būdu jie sužinos ne tik apie anglų literatus, bet ir įsigilins į meninio teksto stilistikos ypatybes. Ši veikla moko mokinius, kad knygos yra gyvos – jos turi balsą, kuris priklauso konkrečiam žmogui. O atspėti autorių – tai tarsi užmegzti ryšį su juo.
Ką supras apie profesiją?- Supras, kad anglų kalbos filologas – tai kalbos ir kultūros tarpininkas, jungiantis skirtingas bendruomenes.
- Įvertins, jog ši profesija reikalauja ne tik kalbos mokėjimo, bet ir gebėjimo analizuoti, interpretuoti, kritiškai vertinti tekstus ir kultūrinius kontekstus.
Paslauga teikiama Klaipėdos universitete ir mokyklose.
|
PRAEITIES KODAS. Archeologija ir istorija Plačiau
- Skirta: 9—12 klasėms
- Trukmė: 45 min
- Grupės dydis: Iki 30 asm.
- Paslaugą teikia: Baltijos regiono istorijos ir archeologijos institutas / vyresn. studijų specialistė Evelina Brezgytė, direktoriaus padėjėja Agnė Jocaitė, III kurso studentai – Austėja Navickaitė ir Dominykas Šaulys, direktoriaus pavaduotoja Miglė Urbonaitė-Ubė
Ką sužinos?- Sužinos, kaip archeologija ir istorija padeda suprasti mūsų kasdienybę, papročius ir tapatybę.
- Susipažins su archeologo ir istoriko darbo specifika – mįslių sprendimu, tyrimų metodais, kruopštumu, komandiniu darbu.
- Supras, kaip tyrimai padeda atskleisti reikšmingus įvykius, paveldą ir kultūrinį kontekstą.
Ką veiks?- Dalyvaus komandiniame žaidime: klausimai, vizualiniai iššūkiai, žodžių grandinės.
- Vykdys praktinę patyriminę veiklą: ieškos archeologinių radinių, atliks jų identifikaciją, bandys „prikelti“ praeitį.
- Po veiklų reflektuos: ką sužinojo, ką išbandė, kokias savybes ir kompetencijas pritaikė.
Ką supras apie profesiją?- Supras, kad archeologo ir istoriko darbas – tai ne tik teorija, bet ir praktinis prisilietimas prie praeities.
- Įvertins, kiek daug tarpdisciplininių gebėjimų reikia šioje srityje: analitikos, tikslių metodų, kūrybiškumo ir komandinio darbo.
- Supras, kad šios profesijos ugdo kritinį mąstymą, leidžia dirbti su kultūros paveldu ir gilintis į žmogaus istoriją.
Paslauga teikiama Klaipėdos universitete ir mokyklose (pateikiama sutrumpinta versija).
|
TARP ŽODŽIŲ IR PRASMIŲ: KŪRĖJŲ IR TYRINĖTOJŲ DIRBTUVĖS. Lietuvių filologija Plačiau
- Skirta: 9—12 klasėms
- Trukmė: 45 min
- Grupės dydis: Iki 30 asm.
- Paslaugą teikia: Filologijos katedra / II–III k. studentės, dr. Jūratė Grigaitienė, doc. dr. Asta Balčiūnienė, doc. Virginija Kochanskytė
Ką sužinos?- Sužinos, kad lietuvių filologija apima šiuolaikinės ir istorinės kalbotyros, literatūros, kultūros ir meno tyrimų sritis.
- Supras, kaip kalba formuoja ir atspindi tautinę, kultūrinę bei istorinę tapatybę.
- Įgis žinių apie diskurso (verbalinio ir neverbalinio) kūrimo bei interpretacijos principus.
- Suvoks lietuvių filologijos sąsajas su kitomis humanitarinėmis ir menotyros disciplinomis.
Ką veiks?- Kurs skulptūrines kompozicijas, atskleidžiančias literatūros ir meno sąsajas, ir suteiks joms pavadinimus.
- Ieškos lietuvių ir sanskrito kalbos žodžių giminystės įrodymų – gilinsis į istorinės kalbotyros mįsles.
- Spręs žodžių grandinėlės užduotį („Auksinio proto“ formatas), keisdami pirmąsias raides.
- Atliks frazeologizmų reikšmės detektyvo užduotis – bandys iššifruoti vaizdingų posakių prasmę.
- Spręs kryžiažodį, kuriame užšifruoti su filologija susiję terminai ir sąvokos.
Ką supras apie profesiją?- Supras, kad lietuvių filologas – tai ne tik kalbos ir literatūros žinovas, bet ir kalbos reiškinių analitikas, profesionalus diskursų kūrėjas bei kultūros tyrėjas.
- Įvertins, kad šios profesijos atstovai yra svarbūs saugant kalbos gyvybingumą, perduodant etninės kultūros vertybes ir ugdant visuomenės kultūrinį sąmoningumą.
- Suvoks, kad filologijos profesija jungia kūrybiškumą, kalbos meistrystę ir humanitarinį gilumą.
Paslauga teikiama Klaipėdos universitete ir mokyklose.
|
|
Informatikos mokslai |
ATGAIVINK ROBOTĄ: VALDYMO SISTEMŲ MAGIJA. Informatika. Informatikos inžinerija Plačiau
- Skirta: 9—12 klasėms
- Trukmė: 45 min
- Grupės dydis: Iki 12 asm.
- Paslaugą teikia: Informatikos ir statistikos katedra / lekt. Žydrūnas Lukošius, jaunesn. inžinierius Andrius Stulgys
Ką sužinos?- Analizuos robotų valdymo sistemas, kurios suteikia jiems galimybę veikti išmaniai.
- Sužinos, kaip veikia robotų valdymo sistemos, leidžiančios jiems sąveikauti su aplinka.
- Susipažins su programavimo pagrindais, taikomais robotikoje.
- Įgis pradinių žinių apie informatikos ir informatikos inžinerijos studijų kryptis bei jų svarbą kuriant technologijas, keičiančias ateitį.
Ką veiks?- Dalyvaus praktinėse programavimo dirbtuvėse su simuliacijos, eksperimento ir žaidimo elementais.
- Dirbs komandose su Dobot robotais manipuliatoriais, spręs konkrečias programavimo užduotis: roboto judesių, griebtuvo valdymo, objektų perkėlimo.
- Naudodami specializuotą programinę įrangą, kurs algoritmus, kurie leis Dobot robotams atlikti preciziškas operacijas, pavyzdžiui objektų perkėlimą.
- Lavins loginį mąstymą, programavimo įgūdžius ir gebėjimą dirbti komandoje.
Ką supras apie profesiją?- Supras, kad informatikos ir informatikos inžinerijos specialistai – tai kūrėjai, o ne tik „kompiuterių tvarkytojai“. Jų dėka abstrakčios idėjos virsta realiais sprendimais.
- Sužinos, kaip programavimas gali tiesiogiai paveikti fizinius objektus (robotus) ir supras, kad šiose srityse svarbios ne tik techninės žinios, bet ir kūrybiškumas bei gebėjimas komandose spręsti sudėtingas problemas
- Supras, jog ši sritis nuolat tobulėja ir joje būtina gebėti kritiškai mąstyti bei nuolat mokytis.
Paslauga teikiama Klaipėdos universitete. Be ir mokyklose.
|
KOMPIUTERIO AKIMIS: INTERAKTYVI KELIONĖ Į VAIZDO ATPAŽINIMĄ. Informatika. Informatikos inžinerija Plačiau
- Skirta: 9—12 klasėms
- Trukmė: 45 min
- Grupės dydis: Iki 12 asm.
- Paslaugą teikia: Informatikos ir statistikos katedra / lekt. Žydrūnas Lukošius, jaunesn. inžinierius Andrius Stulgys
Ką sužinos?- Sužinos, kaip kompiuteriai „mato“ pasaulį – kaip veikia vaizdo atpažinimo ir veido atpažinimo sistemos.
- Susipažins su kompiuterinės regos pagrindais, jų taikymo galimybėmis kasdieniame gyvenime.
- Susipažins su informatikos ir informatikos inžinerijos studijų specifika bei sužinos, kokių pagrindinių gebėjimų reikia dirbant su dirbtiniu intelektu ir vaizdų apdorojimu
Ką veiks?- Dalyvaus interaktyviose dirbtuvėse su praktiniais eksperimentais ir iššūkiais.
- Dirbs mažose grupėse, naudodami paruoštas platformas ir įrankius – patys išbandys veido atpažinimo sistemas, objektų atpažinimą, analizuos galimas klaidas.
- Programuos paprastus vaizdo apdorojimo algoritmus: keis spalvas, ieškos formų, atliks objekto detekciją. Tokiu būdu tiesiogiai prisilies prie kompiuterinės regos principų.
Ką supras apie profesiją?- Supras, kad informatikos inžinieriaus darbas – ne tik programavimas, bet ir kūrybinis problemų sprendimas, algoritmų kūrimas ir nuolatinis tobulėjimas.
- Pamatys, kaip teorinės žinios virsta apčiuopiamais sprendimais, darančiais įtaką mūsų kasdienybei.
- Įvertins šios srities aktualumą ir perspektyvas ateities darbo rinkoje.
Paslauga teikiama Klaipėdos universitete. Be ir mokyklose.
|
|
Inžinerijos mokslai |
BIOPLASTIKAS. KAI MOKSLAS SUSITINKA SU GAMTA! Chemijos inžinerija (aplinka ir energetika) Plačiau- Skirta: 9—12 klasėms
- Trukmė: 45 min
- Grupės dydis: Iki 12 asm.
- Paslaugą teikia: Inžinerijos katedra / doc. dr. Žilvinas Kryževičius, lekt. Aurimas Saltuška
Ką sužinos?- Sužinos, kas yra bioplastikas ir kuo jis skiriasi nuo įprasto plastiko.
- Sužinos, kokios žaliavos naudojamos tvariems gaminiams kurti.
- Išsiaiškins, kuo bioplastikai naudingi aplinkai ir kaip prisideda prie tvarumo.
Ką veiks?- Atliks praktinį bioplastiko gamybos procesą – nuo žaliavų paruošimo iki galutinio produkto.
- Stebės, kaip skirtingos sudedamosios dalys keičia plastiko savybes.
- Analizuos, kaip mūsų pasirinkimai daro įtaką aplinkai.
Ką supras apie profesiją?- Supras, kad chemijos inžinieriai kuria naujas medžiagas, pavyzdžiui, bioplastiką, parinkdami tinkamas natūralias žaliavas (pvz., krakmolą, glicerolį), kad būtų pasiektos reikiamos savybės – lankstumas, tvirtumas ar skaidrumas.
- Sužinos, kad chemijos inžinieriai projektuoja ir optimizuoja gamybos procesus, kad jie būtų efektyvūs, saugūs ir draugiški aplinkai.
- Pamatys, kaip laboratoriniai eksperimentai virsta realiais technologiniais sprendimais pramonėje.
Paslauga teikiama tik Klaipėdos universitete. |
ATRASK CHEMIJOS PASLAPTIS LABORATORIJOJE! Chemijos inžinerija (aplinka ir energetika) Plačiau- Skirta: 9—12 klasėms
- Trukmė: 45 min
- Grupės dydis: Iki 12 asm.
- Paslaugą teikia: Inžinerijos katedra / lekt. Viktorija Jakubauskaitė, lekt. Rasa Majauskienė
Ką sužinos?- Sužinos, kaip vyksta cheminės reakcijos: kaip keičiasi spalva, forma, kvapas ar net medžiagos būsena.
- Susipažins su kasdien matomų reiškinių moksliniais pagrindais ir jų taikymu.
Ką veiks?- Stebės, kaip cheminiai procesai sukuria netikėtus efektus – spalvų virsmą, burbuliavimą, garų susidarymą ar kvapų atsiradimą.
- Tyrinės, kaip medžiagos reaguoja tarpusavyje ir kaip šios reakcijos pritaikomos gamyboje, kosmetikoje, medicinoje ar aplinkosaugoje.
Ką supras apie profesiją?- Supras, kad chemijos inžinierius yra ne tik teoretikas, bet ir praktikas, gebantis valdyti medžiagų pokyčius realiame pasaulyje.
- Pamatys, kad šios profesijos atstovai kuria ir optimizuoja cheminius procesus, naudojamus įvairiose pramonės šakose – nuo maisto ir kosmetikos iki medicinos.
- Įvertins, kad tai atsakinga veikla, reikalaujanti tikslumo, saugumo ir nuolatinio mokymosi.
Paslauga teikiama tik Klaipėdos universitete. |
ATEITIES ENERGIJOS KŪRĖJAI: VANDENILIO KURO ELEMENTŲ SISTEMOS LABORATORIJA! Chemijos inžinerija, Elektros inžinerija Plačiau- Skirta: 9—12 klasėms
- Trukmė: 45 min
- Grupės dydis: Iki 12 asm.
- Paslaugą teikia: Inžinerijos katedra / lekt. Aurimas Saltuška, doc. dr. Žilvinas Kryževičius, doc. dr. Audrius Senulis
Ką sužinos?- Sužinos, kaip veikia atsinaujinančios energijos technologijos, ypač – vandenilio kuro elementų sistemos.
- Susipažins su saulės moduliais, elektrolizatoriais ir kuro elementais, jų tarpusavio sąveika bei taikymu energijos gamyboje.
- Išmoks, kaip vyksta fizikiniai ir cheminiai procesai, leidžiantys paversti saulės šviesą į elektros energiją per vandenilio ciklą.
- Galės įvertinti inžinerinio mąstymo svarbą projektuojant ir optimizuojant energijos sistemas.
Ką veiks? Moksleiviai dalyvaus praktinėse dirbtuvėse, kuriose atliks:- Sistemos surinkimą – jungs saulės modulį, elektrolizatorių ir kuro elementą pagal pateiktas instrukcijas.
- Eksperimentus su saulės moduliu – matuos generuojamą srovę ir įtampą, analizuos energijos konversijos efektyvumą.
- Vandenilio gamybą – stebės, kaip elektrolizatorius skaido vandenį į vandenilį ir deguonį.
- Elektros energijos gamybą – naudodami pagamintą vandenilį, generuos elektros energiją ir pajungs apkrovos modulį (pvz., variklį ar lemputę).
- Atliks eksperimento rezultatų analizę – fiksuos ir interpretuos duomenis, įvertins, kaip veikia sistema kaip visuma.
Ką supras apie profesiją?- Apie chemijos inžinieriaus profesiją: Supras, kad chemijos inžinieriai kuria ir valdo procesus, kuriuose vyksta cheminės transformacijos (pvz., vandens skilimas), siekdami tvarių ir efektyvių sprendimų. Jie dirba su medžiagų savybėmis, reakcijomis ir procesų saugumu.
- Apie elektros inžinieriaus profesiją: Supras, kad elektros inžinieriai projektuoja sistemas, skirtas elektros generavimui, perdavimui ir panaudojimui. Jie dirba su elektros grandinėmis, matavimo įranga, apkrovos valdymu ir sistemos efektyvumu.
Paslauga teikiama Klaipėdos universitete ir mokyklose. |
PNEUMOBILIS – SUSPAUSTU ORU VAROMA TRANSPORTO PRIEMONĖ! Mechanikos inžinerija, Elektros inžinerija, Informatikos inžinerija Plačiau- Skirta: 9-12 klasėms
- Trukmė: 45 min
- Grupės dydis: Iki 12 asm.
- Paslaugą teikia: Inžinerijos katedra / prof. dr. Pranas Mažeika
Ką sužinos?- Sužinos apie Klaipėdos universiteto sukurtą pneumobilį – suspaustu oru varomą transporto priemonę, jos veikimo principą, konstrukciją ir unikalumą.
- Susipažins su inžineriniu sprendimu, atstovavusiu Lietuvai tarptautinėse varžybose, pelniusiu 5 apdovanojimus.
Ką veiks?- Apžiūrės tikrą pneumobilį, susipažins su konstrukcija ir veikimo principais.
- Suvoks, kaip veikia suspausto oro variklis ir pamatys, kaip tarpusavyje sąveikauja trys disciplinos – mechanikos inžinerija, elektros inžinerija ir informatikos inžinerija.
Ką supras apie profesiją?- Supras, kokių kompetencijų reikia skirtingose inžinerijos srityse, kuriant pažangią transporto priemonę.
- Mechanikos inžinerija apima konstrukciją, detalių ir mechanizmų projektavimą bei sprendimus, užtikrinančius stabilų ir efektyvų veikimą.
- Elektros inžinerija apima sistemų (jutiklių, valdymo) projektavimą ir montavimą, taip pat darbą su automatikos bei energijos sistemomis.
- Informatikos inžinerija kuria programinę įrangą, kuri valdo įrenginius, analizuoja duomenis iš jutiklių, optimizuoja veikimą ir automatizuoja transporto priemonės veiksmus, tarsi suteikdama jai gebėjimą „mąstyti“.
- Supras, kad tokio pobūdžio projektai – tai tarpdisciplininis darbas, reikalaujantis bendradarbiavimo tarp skirtingų inžinerijos krypčių.
Paslauga teikiama Klaipėdos universitete ir mokyklose. |
ANTRASIS PLASTIKO GYVENIMAS – NUO ATLIEKOS IKI NAUJO GAMINIO. Mechanikos inžinerija Plačiau- Skirta: 9—12 klasėms
- Trukmė: 45 min
- Grupės dydis: Iki 10 asm.
- Paslaugą teikia: Inžinerijos katedra / doc. dr. Artūras Tadžijevas, lekt. Deivydas Šapalas
Ką sužinos?- Sužinos, kad mechanikos inžinerija – tai ne tik mechanizmai, bet ir tvarūs gamybos procesai, medžiagų pažinimas ir problemų sprendimas.
- Susipažins su plastiko (polimerų) rūšimis ir jų perdirbimo ypatybėmis.
- Supras, kaip mokslas prisideda prie žiedinės ekonomikos ir atliekų mažinimo.
Ką veiks?- Stebės, kaip perdirbami plastikai, ir kaip keičiasi jų savybės priklausomai nuo proceso.
- Analizuos skirtingų medžiagų reakcijas į temperatūrą, slėgį ir kitus veiksnius.
- Diskutuos apie aplinkai draugiškus sprendimus, pagrįstus inžinerinėmis žiniomis.
Ką supras apie profesiją?- Supras, kad mechanikos inžinieriai ne tik kuria įrenginius, bet ir valdo visą gamybos ciklą – nuo medžiagų pasirinkimo iki galutinio produkto.
- Išmoks, kaip vertinti medžiagų savybes ir tinkamumą konkretiems sprendimams.
- Supras, jog ši profesija prisideda prie tvarių ir inovatyvių sprendimų kūrimo.
Paslauga teikiama tik Klaipėdos universitete. |
ORO GALIA: PAŽINTIS SU PRAMONINE PNEUMATIKA. Mechanikos inžinerija Plačiau- Skirta: 9—12 klasėms
- Trukmė: 45 min
- Grupės dydis: Iki 8 asm.
- Paslaugą teikia: Inžinerijos katedra / doc. dr. Marius Vasylius
Ką sužinos?- Sužinos, kaip veikia pramoninės pneumatinės sistemos ir kokie jų pagrindiniai komponentai: vožtuvai, cilindrai, kompresoriai.
- Supras, kaip pneumatika pritaikoma gamybos ir automatizavimo procesuose.
Ką veiks?- Surinks paprastas pneumatines sistemas naudodami realius komponentus.
- Valdys cilindrų judėjimą, naudodami suspaustą orą ir įvairių tipų vožtuvus.
- Stebės, kaip oro slėgis gali būti naudojamas mechaniniam darbui atlikti.
Ką supras apie profesiją?- Supras, kad mechanikos inžinieriai kuria, prižiūri ir tobulina pneumatines sistemas, taikomas įvairiose pramonės srityse.
- Galės įvertinti, kad ši profesija reikalauja techninių žinių, kūrybiškumo, tikslumo ir loginio mąstymo.
- Supras, kad tai atsakingas darbas komandoje, prisidedantis prie technologinės pažangos ir automatizacijos.
- Įvertins plačias karjeros galimybes mechanikos inžinerijoje – nuo gamybos ir energetikos iki transporto ir robotikos.
Paslauga teikiama tik Klaipėdos universitete. |
REZONANSO REIŠKINYS MECHANIKOJE. Mechanikos inžinerija Plačiau- Skirta: 9—12 klasėms
- Trukmė: 45 min
- Grupės dydis: Iki 12 asm.
- Paslaugą teikia: Inžinerijos katedra / prof. dr. Pranas Mažeika
Ką sužinos?- Sužinos, kas yra mechaninis rezonansas, kuo jis pavojingas ir kaip jo išvengti.
- Supras, kaip rezonansas veikia aplinkoje – nuo pastatų iki mechanizmų.
Ką veiks?- Dalyvaus laboratoriniuose eksperimentuose, stebės rezonanso reiškinį realiomis sąlygomis.
- Tyrinės objektų virpėjimo amplitudes ir formas, lygins skirtingus atvejus.
- Analizuos, kaip keičiasi sistemos būsena priklausomai nuo dažnio.
Ką supras apie profesiją?- Supras, kad mechanikos inžinieriai tiria ir valdo sistemų judesius, objektų vibracijas, apkrovas ir fizikines jėgas.
- Pamatys, kaip naudojamos fizikos, matematikos ir kompiuterinio modeliavimo žinios sprendžiant realias inžinerines problemas.
- Įvertins šios profesijos atsakomybę – kurti patikimus, saugius ir efektyvius inžinerinius sprendimus.
Paslauga teikiama tik Klaipėdos universitete. |
KOMPIUTERINIS PROJEKTAVIMAS: KURK ATEITĮ SU SOLIDWORKS! Mechanikos inžinerija Plačiau- Skirta: 9—12 klasėms
- Trukmė: 45 min
- Grupės dydis: Iki 12 asm.
- Paslaugą teikia: Inžinerijos katedra / doc. dr. Valentinas Kartašovas
Ką sužinos?- Sužinos, kaip nuo idėjos pereinama prie 3D modelio ir realaus produkto.
- Susipažins su kompiuterinio projektavimo svarba šiuolaikinėje inžinerijoje.
Ką veiks?- Naudos SolidWorks – 3D projektavimo programą.
- Su šia programine įranga kurs brėžinius, modeliuos inžinerinius objektus, susipažins su prototipų kūrimo principais.
- Išbandys, kaip skaitmeninis modeliavimas padeda spręsti realias gamybos problemas.
Ką supras apie profesiją?- Supras, kad mechanikos inžinierius ne tik kuria mechanizmus, bet ir projektuoja juos skaitmeninėse aplinkose.
- Pamatys, kaip skaitmeninis modeliavimas leidžia numatyti galimus iššūkius dar prieš gaminant fizinį daiktą.
- Įvertins šios srities kūrybiškumą, techninį tikslumą ir bendradarbiavimą su kitais specialistais.
Paslauga teikiama tik Klaipėdos universitete. |
KOVA UŽ GREITĮ LAIVYBOJE. Jūrų transporto inžinerija, Statybos inžinerija ir uosto statiniai, Uosto technologijų valdymas Plačiau- Skirta: 9—12 klasėms
- Trukmė: 45 min
- Grupės dydis: Iki 12 asm.
- Paslaugą teikia: Jūrų inžinerijos katedra / prof. dr. Rima Mickevičienė
Ką sužinos?- Sužinos apie pasipriešinimo jėgas skysčiuose judantiems kūnams.
- Supras, kokių formų objektai patiria mažesnį pasipriešinimą, kaip tai veikia laivų greitį ir kuro sąnaudas.
- Galės įvertinti, kaip laivų projektuotojai, laivybos ir uosto krovos kompanijos bendradarbiauja ir kartu ieško tvarių uosto plėtros sprendimų.
Ką veiks?- Iš plastilino kurs aptekamų kūnų formas, remdamiesi teorija ir praktiniais pavyzdžiais.
- Dalyvaus eksperimentinėse varžybose – matuos laiko skirtumus tarp sukurtų formų. Laimėtojų laukia prizai.
- Analizuos rezultatus ir diskutuos, kas lėmė sėkmę ar trūkumus.
Ką supras apie profesiją?- Supras, kad jūrų inžinerijos specialistai kuria laivus, atitinkančius globalius standartus ir tvarumo reikalavimus.
- Pamatys, kaip jūrų inžinerijos žinios pritaikomos projektuojant laivus, optimizuojant uosto technologijas.
- Galės įvertinti, kad tai tarpdisciplininė profesija, reikalinga ir tradicinei, ir autonominei laivybai ateityje.
Paslauga teikiama Klaipėdos universitete ir mokyklose. |
ŽALIASIS KURSAS UOSTE. Uosto technologijų valdymas Plačiau- Skirta: 9—12 klasėms
- Trukmė: 45 min
- Grupės dydis: Iki 12 asm.
- Paslaugą teikia: Jūrų inžinerijos katedra / doc. dr. Birutė Plačienė, prof. habil. dr. Vytautas Paulauskas
Ką sužinos?- Sužinos apie uosto infrastruktūros ir superstruktūros veikimo principus.
- Supras, kaip planuojama uosto teritorija, kaip vykdomi darbai ir užtikrinamas tvarus jo augimas.
Ką veiks?- Naudodamiesi laivo simuliatoriumi (treniruokliu), projektuos atskiras uosto dalis ir tikrins jų tinkamumą.
- Išbandys laivų valdymo galimybes – atliks įplaukimo į uostą ir švartavimo manevrus.
- Analizuos sprendimų poveikį uosto veiklos efektyvumui.
Ką supras apie profesiją?- Supras, kaip uosto technologijų valdymo specialistai dirba uosto planavimo ir logistikos srityse.
- Įgis žinių apie išmaniojo uosto, e. logistikos, procesų valdymo ir taršos mažinimo sprendimus.
- Galės įvertinti, kad tai ateities profesija, kuri prisideda prie uosto konkurencingumo ir tvarumo stiprinimo.
Paslauga teikiama tik Klaipėdos universitete. |
VIRTUALI STATYBA: NE TIK „MINECRAFT'AS“ SUAUGUSIEMS! Statybos inžinerija ir uosto statiniai Plačiau- Skirta: 9—12 klasėms
- Trukmė: 45 min
- Grupės dydis: Iki 12 asm.
- Paslaugą teikia: Jūrų inžinerijos katedra / lekt. Jurgita Drizgaitė, lekt. Vilma Vaičekauskienė
Ką sužinos?- Susipažins su 3D pastatų projektavimo galimybėmis ir statyba virtualioje erdvėje.
- Sužinos, kaip 3D modeliai padeda statyti realius pastatus ir uosto statinius.
- Supras, kodėl inžinieriai ir architektai naudoja 3D vizualizacijas.
- Palygins statybų simuliacijas su žaidimų aplinka (Minecraft).
- Galės įvertinti, kaip kūrybiškumas gali virsti realia profesija.
Ką veiks?- Naudos šiuolaikines projektavimo priemones: Revit, AutoCAD, SketchUp.
- Kurs savo svajonių namo 3D modelį.
- Patirs, kaip skaitmeninė statyba tampa tiltu tarp kūrybos ir inžinerijos.
Ką supras apie profesiją?- Supras, kad statybos inžinieriai kuria skaitmeninius pastatų modelius realiam įgyvendinimui.
- Galės įvertinti, kaip ši profesija apjungia kūrybiškumą, tikslumą ir technologinius sprendimus.
- Pamatys, kad naudojamos programos leidžia planuoti sudėtingas struktūras – nuo namų iki konteinerių terminalų.
- Supras, kad ši sritis reikalauja darbo komandoje ir gebėjimo derinti funkciją su estetika.
Paslauga teikiama tik Klaipėdos universitete. |
VIBRACIJŲ DETEKTYVAI: KAIP ATSKLEISTI SLAPTĄ PASTATŲ GYVENIMĄ? Statybos inžinerija ir uosto statiniai Plačiau- Skirta: 9—12 klasėms
- Trukmė: 45 min
- Grupės dydis: Iki 12 asm.
- Paslaugą teikia: Jūrų inžinerijos katedra / lekt. Artūras Šlauteris
Ką sužinos?- Sužinos, kaip vibracijos veikia pastatus ir inžinerines konstrukcijas.
- Supras, kodėl net menki virpesiai gali turėti lemiamų pasekmių konstrukcijoms.
- Sužinos, kaip inžinieriai vertina šiuos reiškinius ir kuria sprendimus jų poveikiui mažinti.
Ką veiks?- Dalyviai susipažins su metodais ir įranga, naudojama konstrukcijų vibracijoms tirti.
- Stebės, kaip Campbell Scientific inc. jutikliais atliekami vibracijų tyrimai.
- Montuos daviklius, dalyvaus eksperimente – patys ,,kels" vibracijas ir stebės jų įtaką.
Ką supras apie profesiją?- Supras, kad statybos inžinieriai dirba ne tik projektuodami, bet ir vertindami konstrukcijų saugumą realiomis sąlygomis.
- Įgis supratimą apie šiuolaikinius matavimo metodus, eksperimentavimą ir duomenų interpretaciją.
- Įvertins, kad ši profesija reikalauja analitinio mąstymo, tikslumo ir gebėjimo dirbti su technologijomis.
- Supras, kad jų darbas prisideda prie saugios, tvarios ir patikimos aplinkos kūrimo.
Paslauga teikiama Klaipėdos universitete ir mokyklose. |
|
Socialiniai mokslai |
EKONOMIKOS LABIRINTAS: MISIJA ĮMANOMA! Ekonomika Plačiau- Skirta: 9—12 klasėms
- Trukmė: 45 min
- Grupės dydis: Iki 30 asm.
- Paslaugą teikia: Vadybos ir ekonomikos katedra / doc. dr. Agnė Šneiderienė, prof. dr. Daiva Labanauskaitė, lekt. Henrika Ruginė
Ką sužinos?- Sužinos apie ekonomikos mokslų įvairovę: nuo mikroekonomikos iki elgsenos ekonomikos.
- Pažins, kaip ekonominis mąstymas taikomas realiose situacijose.
- Suvoks, kad kritinis mąstymas, problemų sprendimas, kūrybiškumas ir komandiniai gebėjimai reikalingi tiek studijų, tiek karjeros srityje.
- Supras, kokias pagrindines teorijas taiko ekonomistai ir kaip jos veikia praktikoje.
Ką veiks?- Dalyvaus virtualiame pabėgimo kambaryje – nuskenavę QR kodą, moksleiviai spręs ekonomines užduotis, susijusias su įvairiomis ekonomikos sritimis.
- Vykdys loginio mąstymo, sprendimų priėmimo ir strateginio planavimo užduotis.
- Sieks rasti „išėjimą“ iš virtualaus ekonomikos labirinto.
Ką supras apie profesiją?- Supras, kad ekonomisto darbas apima daugybę sričių – nuo rinkų analizės iki strateginių sprendimų priėmimo.
- Suvoks, kad tai profesija, kurioje svarbios tiek analitinės žinios, tiek kūrybiškas požiūris į sprendimų paieškas.
- Pajus, kaip ekonomistas gali daryti realią įtaką verslui, visuomenei ir pasaulio procesams.
Paslauga teikiama Klaipėdos universitete ir mokyklose. |
NUSIKALTIMŲ GEOGRAFIJA: AR KLAIPĖDA SAUGUS MIESTAS? Geografija Plačiau- Skirta: 9—12 klasėms
- Trukmė: 45 min
- Grupės dydis: Iki 12 asm.
- Paslaugą teikia: Socialinės geografijos ir turizmo katedra / doc. dr. Eduardas Spiriajevas
Ką sužinos?- Sužinos, kas yra nusikaltimų geografija, kodėl svarbu analizuoti nusikalstamumo pasiskirstymą miestuose.
- Išmoks skaityti ir interpretuoti nusikaltimų žemėlapius, supras jų reikšmę saugios aplinkos kūrimui.
- Susipažins su geografinės informacijos sistemų (GIS) taikymu nusikaltimų erdvinei analizei.
- Supras, kaip geografijos žinios padeda kurti saugesnę miesto aplinką ir priimti duomenimis grįstus sprendimus urbanistikoje.
Ką veiks?- Naudos realius nusikaltimų duomenų rinkinius, juos apdoros GIS programine įranga.
- Sukurs savo pirmąjį nusikaltimų žemėlapį, pritaikydami erdvinės analizės metodus
- Identifikuos pavojingesnes ir saugesnes miesto zonas, diskutuos apie jų susidarymo priežastis.
- Analizuos savo gyvenamosios vietos saugumą remiantis geoduomenimis.
- Sužinos, kur ieškoti viešai prieinamų duomenų ir kaip juos naudoti analizėje.
Ką supras apie profesiją?- Supras, kad geografija – tai ne vien žemėlapių piešimas, bet ir praktinis, duomenimis grįstas požiūris į realaus pasaulio problemas.
- Sužinos, jog geografai gali dirbti su miestų planavimu, saugumo analize, logistikos sprendimais, GIS sistemų kūrimu ir taikymu.
- Įsitikins, kad geografijos specialybė yra tarpdisciplininė, perspektyvi ir labai svarbi sprendžiant šiandienos miesto iššūkius.
- Išmoks, kad GIS – tai viena sparčiausiai augančių sričių, o gebėjimas dirbti su erdviniais duomenimis suteikia konkurencinį pranašumą darbo rinkoje.
Paslauga teikiama tik Klaipėdos universitete. |
KAIP TAPTI BALSU, KURIS KEIČIA PASAULĮ? Žurnalistika Plačiau- Skirta: 9—12 klasėms
- Trukmė: 45 min
- Grupės dydis: Iki 12 asm.
- Paslaugą teikia: Filosofijos ir komunikacijos katedra / doc. dr. Rosita Vaičiulė
Ką sužinos?- Moksleiviai sužinos apie žiniasklaidos pasaulį – kas yra žurnalistika, kaip ji veikia šiuolaikiniame medijų kraštovaizdyje.
- Supras, kaip žurnalistai formuoja viešąją nuomonę, kaip renkama, pateikiama ir interpretuojama informacija įvairiuose žiniasklaidos kanaluose.
- Pažins, kaip žurnalistika gali tapti profesija ir gyvenimo būdu.
Ką veiks?- Dalyvaus praktinėje veikloje, kurioje galės išbandyti televizijos ar radijo laidų vedėjo vaidmenį.
- Kurs trumpus žurnalistinius siužetus, treniruos verbalinius ir neverbalinius gebėjimus, analizuos informacijos perteikimą žiniasklaidoje.
- Patirs, kaip atrodo žurnalistinis darbas užkulisiuose ir prieš kamerą.
Ką supras apie profesiją?- Supras, kad žurnalistas – tai informacijos perteikimo profesionalas, kuris geba kritiškai vertinti faktus, formuoti visuomenės požiūrį ir prisidėti prie demokratinių procesų.
- Įsitikins, kad žurnalistika yra ne tik darbas, bet ir atsakomybė už žodį, turinį ir jo poveikį visuomenei.
Paslauga teikiama tik Klaipėdos universitete. |
PROFESINIO AUGIMO GALIMYBĖS SAVANORYSTĖJE. Socialinis darbas ir krizių intervencija Plačiau- Skirta: 9—12 klasėms
- Trukmė: 45 min
- Grupės dydis: Iki 30 asm.
- Paslaugą teikia: Socialinio darbo katedra / dr. doc. Indrė Dirgėlienė, mg. Aurelija Petruolytė Lipskė (alumnė, KMTK Carito koordinatorė)
Ką sužinos?- Moksleiviai sužinos apie socialinio darbo esmę – pagalbą žmogui, vertybinį pagrindą ir profesijos svarbą visuomenėje.
- Supras, kokią reikšmę turi savanorystė socialinio darbo studijų procese ir asmeniniame profesiniame augime.
- Susipažins su realia socialinio darbo aplinka.
Ką veiks?- Klausysis įkvepiančių pasakojimų iš KU socialinio darbo alumnų ir KMTK jaunųjų karitiečių – savanorių (lietuvių ir užsieniečių).
- Diskutuos apie iššūkius ir prasmę padedant kitiems.
- Dalyvaus refleksijoje prie arbatos – analizuos patirtį ir aptars, ką išgirdo, ką jautė, ką galėtų pritaikyti patys.
Ką supras apie profesiją?- Supras, kad socialinis darbas reikalauja empatijos, dvasinės brandos ir gebėjimo veikti krizių situacijose.
- Įvertins, kad ši profesija orientuota į žmogų ir jo poreikius, o praktika ir savanorystė – būtinas kelias norint tapti atsakingu specialistu.
Paslauga teikiama Klaipėdos universitete ir KMTK Carito jaunimo erdvėse. |
|
Sportas |
IŠMATUOK SAVO GALIMYBES! – ĮVERTINK FIZINĮ PAJĖGUMĄ PER SPORTO MOKSLĄ. Laisvalaikio sportas Plačiau- Skirta: 9—12 klasėms
- Trukmė: 45 min
- Grupės dydis: Iki 30 asm.
- Paslaugą teikia: Sporto katedra / doc. dr. Olga Kuvaldina
Ką sužinos?- Moksleiviai susipažins su fizinio pajėgumo testavimu ir sporto mokslo taikymu „Žmogaus motorikos tyrimų laboratorijoje“.
- Sužinos, kaip tiriamas greitumas, jėga, reakcija, pusiausvyra bei kiti fiziniai rodikliai.
- Susipažins su Laisvalaikio sporto studijų programa ir profesinėmis galimybėmis.
Ką veiks?- Dalyvaus profesionaliuose fizinių ypatybių testuose, naudodamiesi modernia įranga.
- Gaus individualius savo fizinių savybių įvertinimus.
- Sužinos, kaip sporto mokslas padeda skatinti aktyvų gyvenimo būdą ir kurti sveikatingumo programas.
Ką supras apie profesiją?- Supras, kad laisvalaikio sporto specialistas jungia sporto žinias su sveikatingumo skatinimu, geba analizuoti judėjimo ypatumus ir padeda žmonėms gyventi aktyviai.
- Įsitikins, kad tai – dinamiška, kūrybiška ir prasminga profesija, orientuota į visuomenės fizinę gerovę ir sveikatą.
Paslauga teikiama tik Klaipėdos universitete. |
Sveikatos mokslai |
JUDĖJIMO LABORATORIJA: PATIRK. PAJAUSK. SUPRASK. Ergoterapija Plačiau- Skirta: 9—12 klasėms
- Trukmė: 45 min
- Grupės dydis: Iki 30 asm.
- Paslaugą teikia:Holistinės medicinos ir reabilitacijos katedra / lekt. Rita Gikarienė, lekt. Kornelija Mažionytė, Roma Urbonienė, studentai
Ką sužinos?- Sužinos, kaip ergoterapeutai padeda žmonėms atgauti savarankiškumą po traumų, ligų ar raidos sutrikimų.
- Išgirs realių pavyzdžių apie tai, kaip terapija keičia kasdienį gyvenimą.
- Supras, kuo skiriasi ergoterapija nuo kitų reabilitacijos sričių.
Ką veiks?- Išbandys ergoterapijos priemones – nuo smulkiosios motorikos lavinimo iki kasdienių veiklų atkūrimo.
- Dalyvaus užduotyse, kurios simuliuoja pacientų patirtis, susiduriant su skirtingais sutrikimais.
- Užsidės negalios simuliacinį kostiumą, kuris imituoja Parkinsono ligą, regos sutrikimus, radikuliopatiją ar hemiplegiją.
- Atliks testus su RehaCom programa, matuos plaštakos griebimo jėgą dinamometru, pajus savo kūno svorio centrą naudodami pusiausvyros platformą PhysioSensing.
Ką supras apie profesiją?- Supras, kad ergoterapeutas – tai kūrybiškas specialistas, kuris padeda žmogui grįžti į savarankišką gyvenimą.
- Įvertins, kiek šis darbas reikalauja išmonės, empatijos, mokslinių žinių ir praktinių įgūdžių.
- Patirs, kaip mokslas ir terapija susijungia žmogaus gyvenimo kokybės atkūrime.
Paslauga teikiama tik Klaipėdos universitete. |
JUDĖJIMO LABORATORIJA: PATIRK. PAJAUSK. SUPRASK. Kineziterapija Plačiau- Skirta: 9—12 klasėms
- Trukmė: 45 min
- Grupės dydis: Iki 30 asm.
- Paslaugą teikia: Holistinės medicinos ir reabilitacijos katedra / lekt. Rita Gikarienė, lekt. Kornelija Mažionytė, Roma Urbonienė, studentai
Ką sužinos?- Sužinos, kaip judesio terapija padeda sveikti po traumų, operacijų ar lėtinių ligų.
- Supras, kaip vertinami kūno funkciniai pokyčiai ir kaip parenkami tinkami pratimai sveikimui.
- Išgirs, kaip kineziterapija prisideda prie sveikatos stiprinimo įvairiais gyvenimo etapais.
Ką veiks?- Matuos laikyseną, analizuos judesius, mokysis atlikti pagrindinius reabilitacijos pratimus.
- Dalyvaus užduotyse, kurios padės pajusti, kaip judesys tampa terapija.
- Naudos negalios simuliacinį kostiumą, kuris leis įsijausti į žmonių, turinčių įvairių sveikatos sutrikimų, kasdienybę.
- Įsivertins raumenų jėgą BackCheck dinamometru, pėdų būklę – Footscan plantografu, o pusiausvyrą – PhysioSensing platformoje.
Ką supras apie profesiją?- Supras, kad kineziterapeutas – tai sveikimo proceso partneris, gebantis moksliškai vertinti ir taikyti judesį kaip gydymo priemonę.
- Patirs, kaip svarbu tiksliai parinkti ir pritaikyti pratimus, atsižvelgiant į individualius žmogaus poreikius.
- Įvertins, kaip judėjimas tampa svarbia sveikimo ir gyvenimo kokybės atkūrimo priemone.
Paslauga teikiama tik Klaipėdos universitete. |
SLAUGA VEIKSME: IŠBANDYK PATS! Slauga Plačiau- Skirta: 9—12 klasėms
- Trukmė: 45 min
- Grupės dydis: Iki 30 asm.
- Paslaugą teikia: Slaugos katedra / doc. dr. Marija Truš, lekt. Lina Gedrimė, lekt. Birutė Girskienė, studentė Vaiva Poliščiukaitė
Ką sužinos?- Sužinos, kaip teikti pirmąją pagalbą skubios pagalbos atvejais.
- Išmoks, kaip atliekamos injekcijos į raumenis, kaip matuojamas arterinis kraujo spaudimas (AKS) ir kūno temperatūra.
- Susipažins su pagrindiniais slaugos veiksmais, taikomais kasdienėje pacientų priežiūroje.
Ką veiks?- Dalyvaus simuliacinėse veiklose ir praktiniuose eksperimentuose, kuriuose galės išbandyti pirmosios pagalbos teikimą, injekcijos techniką, AKS ir temperatūros matavimą.
- Naudos tikrą slaugos įrangą ir mokymosi priemones, taikomas profesinėje praktikoje.
- Įsitrauks į situacijų modeliavimą, leidžiantį pajusti slaugytojo atsakomybę realiose situacijose.
Ką supras apie profesiją?- Supras, kad slaugytojas – tai ne tik pagalbininkas, bet lygiavertis sveikatos priežiūros komandos narys.
- Įvertins, kad slauga – tai platus praktinių įgūdžių, empatijos ir profesinių sprendimų derinys, apimantis tiek gyvybės gelbėjimą, tiek kasdienę paciento priežiūrą.
- Patirs, kokių žinių, atidumo ir atsakomybės reikia norint dirbti šioje itin svarbioje sveikatos sistemos srityje.
Paslauga teikiama Klaipėdos universitete ir mokyklose. |
SVEIKATOS HARMONIJOS IR VIDINĖS DARNOS PERIMETRAI. Visuomenės sveikata Plačiau- Skirta: 9—12 klasėms
- Trukmė: 45 min
- Grupės dydis: Iki 30 asm.
- Paslaugą teikia: Visuomenės sveikatos katedra / Prof. dr. Birutė Strukčinskienė, studentai
Ką sužinos?- Sužinos, kaip kasdienė įtampa, stresas ir nesaugumo jausmas gali paveikti emocinę, psichinę ir fizinę sveikatą.
- Supras, kaip rūpintis savijauta ir išlaikyti vidinę darną.
- Išgirs pavyzdžių iš šiaurietiškos gyvenimo būdo tradicijos – apie stabilumo, geros savijautos ir gyvenimo balanso paieškas.
Ką veiks?- Dalyvaus praktinėse veiklose ir užduotyse, kurios padeda įsisavinti sveikatai palankaus gyvenimo įpročius.
- Simuliuos kasdienes situacijas ir išmoks pritaikyti rekomendacijas, stiprinančias emocinį atsparumą.
- Sužinos, kaip visuomenės sveikatos specialistas padeda kurti sveikesnę aplinką – tiek individualiai, tiek bendruomenės lygmeniu.
Ką supras apie profesiją?- Supras, kad visuomenės sveikatos specialistas – tai žmogus, kuris rūpinasi visuomenės gerove, organizuoja sveikatos stiprinimo iniciatyvas, diegia inovacijas ir telkia bendruomenes.
- Patirs, kaip teorinės žinios pritaikomos praktikoje, siekiant geresnės savijautos ir gyvenimo kokybės.
- Įvertins, kaip sveika gyvensena ir darnaus gyvenimo principai gali tapti ne tik asmeniniu įpročiu, bet ir profesiniu keliu.
Paslauga teikiama Klaipėdos universitete ir mokyklose. |
|
Ugdymo mokslai |
MOKYTOJAS 2035: ŽMOGUS, KURIO NEPAKEIS DIRBTINIS INTELEKTAS. Vaikystės pedagogika Plačiau- Skirta: 9—12 klasėms
- Trukmė: 45 min
- Grupės dydis: Iki 30 asm.
- Paslaugą teikia: Pedagogikos katedra / doc. dr. G. Šmitienė, doc. dr. A. Norvilienė, laborantė Vita Šerpytytė, 4 kurso Vaikystės pedagogikos studentai
Ką sužinos?- Sužinos, kodėl mokytojo profesija yra viena iš ateities profesijų, kuriai dirbtinis intelektas negali atstoti žmogiškojo ryšio, empatijos ir kūrybiškumo.
- Išgirs apie tai, kaip DI jau naudojamas ugdyme – nuo užduočių generavimo iki personalizuoto grįžtamojo ryšio, tačiau supras, kodėl mokytojas išlieka svarbiausia grandimi.
- Supras, kad mokytojo kompetencijos – tai universalūs įgūdžiai, pritaikomi tiek švietime, tiek versle, kūryboje ar socialinėse medijose.
Ką veiks?- Pabus mokytojais – kurs užduotis komandai naudodami LEGO ar Photon robotukus, pateiks jas bendraamžiams.
- Išbandys dirbtinio intelekto įrankį – sukurs klausimą ar užduotį ir pritaikys ją mini pamokoje.
- Kurs mini pamokas draugams (pvz., kaip greitai įsiminti informaciją ar įveikti priešegzamininį stresą).
- Diskutuos apie svarbiausias mokytojo kompetencijas ir reflektuos, ką naujo atrado, kas buvo įdomu ar sudėtinga.
Ką supras apie profesiją?- Supras, kad šiuolaikinis mokytojas yra kūrėjas, inovatorius ir mentorystės pavyzdys – ne vien žinių perteikėjas.
- Pamatys, kaip mokytojas geba integruoti technologijas (įskaitant DI), lavina mokinių kritinį mąstymą, kūrybiškumą ir gebėjimą bendradarbiauti.
- Įvertins, kad ši profesija dinamiška ir prasminga – tai kelias, kuriame mokomasi visą gyvenimą ir kartu kuriama ateitis.
Paslauga teikiama tik Klaipėdos universitete. |
Verslo ir viešoji vadyba |
DEMOKRATINIS FITNESAS: PILIETIŠKUMO PRAKTIKAVIMAS KASDIENYBĖJE. Viešasis administravimas Plačiau- Skirta: 9—12 klasėms
- Trukmė: 45 min
- Grupės dydis: Iki 30 asm.
- Paslaugą teikia: Viešojo administravimo ir politikos mokslų katedra / dr. Jaroslav Dvorak
Ką sužinos?- Sužinos, kad demokratija nėra tik balsavimas – tai įgūdžiais grįsta praktika, ugdanti kritinį mąstymą, socialinį į(si)traukimą ir gebėjimą argumentuoti.
- Susipažins su „demokratinių raumenų“ sąvoka – kaip empatija, drąsa, smalsumas ir mobilizacija formuoja aktyvų pilietį.
- Išgirs, kaip viešojo administravimo studijos padeda susieti teoriją su realiomis socialinėmis ir profesinėmis situacijomis.
Ką veiks?- Dalyvaus kūrybinėse dirbtuvėse, kuriose per simuliacijas ir diskusijas išbandys įvairias demokratinio dalyvavimo situacijas.
- Vaidins skirtingus vaidmenis, spręs konfliktines situacijas, diskutuos ir ieškos kompromisų.
- Reflektuos, kokie įgūdžiai padeda kurti lygiavertį ir pagarba grįstą dialogą.
Ką supras apie profesiją?- Supras, kad viešojo administravimo ir politikos profesionalai – tai žmonės, gebantys išgirsti skirtingas nuomones, įtraukti bendruomenę, priimti pagrįstus sprendimus.
- Įvertins, kaip svarbu derinti analitinius gebėjimus su socialiniu jautrumu, norint dirbti visuomenės labui.
- Pamatys, kad ši profesija reikalauja atsakomybės, kūrybiškumo ir gebėjimo veikti demokratiškai.
Paslauga teikiama Klaipėdos universitete ir mokyklose. |